Мога Йога Блог

Нашите Последни Публикации

Здравейте, приятели с днешното предложение за йога по бански за русалки!

Ето и поредната порция идеи за стягане на тялото и изгаряне на калориите чрез йога. С тази страхотна серия от упражнения, вие ще подобрите вашия метаболизъм и ще добиете по-голяма увереност в тялото си. Ще започнете с лека тренировка край басен и по бански.

йога по бански за русалки

Отделете си време за разстягане и успокояване на своята нервна система. Заемете поза на колене с изпънати напред ръце. Нека главата е насочена към мата. Стойте така някалко минути. Бавно застанете на четири крака тип куче. Не забравяйте, че ръцете трябва да са иделно изправени под рамената. Гръбнакът е леко повдигнат нагоре, а ходилата също са вдигнати и докосват йога мата само с върха на пръстите. Вдишайте докато главата гледа към земята. Погледнете напред, извийте надолу гърба, повдигнете дупето и издишайте.

Останете на четири крака. Вдигнете дясната си ръка, а левият крак изпънете идеално назад. Главата гледа напред – тя е на една равнина с гръбнака. Задръжте така и повторете упражнението с другия крак и ръка. Дишането тук е изключително важно. Концентрирайте се върху него.

йога по бански

Ако сте уверени и пазите спокойно равновесие, защо да не усложним упражнението? Отново изпънете дясната ръка напред, а левият крак назад. Направете с изпънатата ръка четвъртина кръг и я оставете във въздуха настрани. Напревете същото в противоположната посока с левия крак. Активирайте мускулите си.

Изправете се. Докоснете постелката с дясната си ръка и вдигнете лявата нагоре. Без да бързате вдигнете левия си крак настрани – опората е изцяло в десния, здраво стъпил на земята. Задръжте – бройте до пет и дишайте.

Легнете на мата настрани. С лявата си ръка внимателно се отблънете от пода – краката са един върху друг. Повдигнете десния крак и се опитайте да докоснете пръстите на краката си като изпънете дясната си ръка. Не се напрягайте – опитайте колкото можете.

бъдете готови за сезона на банските с йога

Сега се присъединете към видеото и започнете своята йога практика по йога за русалки. Нека подарите на тялото си небходимото здравословно раздвижване, а на ума си приятна релаксация.

БЪДЕТЕ ЗДРАВИ ЧРЕЗ СИЛАТА НА АЩАНГА ЙОГА – Статия на Красен Стоянов от АЩАНГА ЙОГА ШАЛА

Трансформирайте ума и тялото си

Много е модерно да се говори за здравословен начин на живот напоследък. От както преподавам йога безброй хора ме питат ще ми помогне ли за този проблем или онзи. Казвам да, ще ви помогне и после не ги виждам до следващата ни среща, когато пак ме питат същото.

Пиша тази статия с надеждата да мотивирам повече хора да престанат само да говорят и четат, а да влязат в студията и да почнат да практикуват. Ако искат да са здрави и щастливи де.

А сега йога: (началния стих от Йога Сутра на Патанджали – авторитарния текст, който обяснява метода йога, целите и ефектите му. Патанджали нарича този метод Ащанга йога или осморния път)

Бъдете здрави с ащанга йога

Едно време загадъчна и достъпна за малцина практика, Ащанга йога вече се практикува от милиони хора по целия свят. Популярна заради способността си да контролира стреса, да генерира огромни количества сила и енергия, фокус и концентрация, Ащанга йога е завладяващ контрапункт на съвременния живот. Само с няколко движения (и подходящи техники за подравняване и дишане), Ащанга йога може да неутрализира влиянието на забързаното ни ежедневие и да помогне на нашето здраве.

Свами Шивананда описва красиво ползите за здравето ни от йога: “Можете да имате спокойствие на ума по всяко време чрез практиката на йога. Можете да имате спокоен сън. Можете да имате повече енергия, сила, жизненост, дълголетие и много добро здраве.” Йога може да даде възможност на хората да преодолеят заболяванията и да придобият контрол над тяхното здраве и живот, дори да забравят необходимостта от посещение на болници през годините.

ЕФЕКТИТЕ НА АЩАНГА ЙОГА ВЪРХУ ТЯЛОТО.

ащанга йога здраво тяло

Можем да мислим за йога като наука, доказана в продължение на хиляди години. Без достатъчно кислород за генериране на енергия, тялото ни започва да натрупва млечна киселина, която причинява мускулна умора. Чрез бавните движения на йога, съчетани с целенасочено дишане, тялото получава достатъчно кислород, без да напряга сърцето. Цялата млечна киселина се отделя чрез позите за релаксация. Тялото ви се масажира, тонизира и стимулира отвътре и отвън, което подпомага храносмилателната, мускулната, скелетната, сърдечно-съдовата, лимфната, дихателната, пикочната и репродуктивната система, включително кожата, очите и косата.

ВЪРХУ ГРЪБНАЧНИЯ СТЪЛБ, СТАВИТЕ И ЦЕНТРАЛНАТА НЕРВНА СИСТЕМА – Йога работи върху гръбначния стълб, спомагайки за укрепването му и за постигането на правилна стойка, а на централната нервна система – като тонизира симпатиковия и парасимпатиковия контрол на нервите. Йога отваря и стабилизира ставите, което бързо увеличава обема на движение.

ВЪРХУ ХОРМОНАЛНАТА СИСТЕМА – Много йога пози работят върху жлезите с вътрешна секреция, стимулирайки епифизата, хипофизата, щитовидната жлеза и надбъбречните жлези, за да поддържат отделянето хормони в баланс.

ВЪРХУ ХРАНОСМИЛАТЕЛНАТА СИСТЕМА – храносмилателната система е друг бенефициент от редовната практика. Когато вдишаме дълбоко по време на практиката, диафрагмата се движи надолу, масажирайки храносмилателната система, а някои от позите упражняват нежен натиск върху органите. Позите изпълнявани по корем оказват натиск върху тънките черва, докато тези с усуквания предизвикват контракция на органите, които, когато се освободят, се насищат с нова, свежа кръв.

с ащанга йога работите за вашето здраве

ВЪРХУ КРЪВООБРАЩЕНИЕТО – Всички йога пози подобряват кръвообращението. Обърнатите пози дават на клапаните почивка и позволяват свежа кръв да тече към главата, без да се налага допълнително натоварване на сърцето. Практикуването на йога прави сърдечните мускули по-силни и осигурява масаж на сърцето.

ВЪРХУ ДИХАТЕЛНАТА СИСТЕМА – Дихателната система се подобрява чрез различните дихателни техники (пранаяма). С дълбокото дишане поемаме кислород, който спомага за развитието на силни мускули и тъкани. Издишванията изхвърлят токсините от кръвта. И няколко минути медитация могат да имат магично въздействие върху тялото и душата.

Известни са стотици изследвания, цитиращи невероятните ползи от медитацията. Тя намалява стреса, изгражда имунната система, намалява болката и помага да се преодолее депресията, тревожността и стреса. Изгражда сивата материя в области в мозъка, които регулират емоциите и самоконтрола. Подобрява концентрацията и фокуса. Няколко минути медитация на ден може да има невероятни ефекти от главата до петите.

А сега си представете час и половина медитация в движение по време на личната ви Ащанга Майсор практика. Ефектикте са разтърсващи. Ащанга йога Майсор е автентичния, традиционен метод на преподаване на Ащанга йога. Много по-различен от класовете по Ащанга йога, които се предлагат по студиата. В Майсор метода всеки ученик (от абсолютно начинаещ до напреднал) получава лични инструкции в групова обстановка. Асаните се изучават една по една, бавно и последователно, съобразено с индивидуалните му възможности. По време на Майсор практиката, учениците от всички нива практикуват с техен собствен ритъм и собствена продължителност на дъха, а учителят наблюдава, асистира и коригира при изпълнението на асаните, за да се постигне правилно заучаване на основните принципи. Ashtanga Yoga Shala e първото място в България, където се предлага този уникален метод. Учителите ни са черпили и продължават да черпят знания от най-добрите в света и са отдадени на практиката. Ащанга йога Майсор е за тези, на които им е трудно да медитират в седнало положение и за тези, които обичат физическите предизвикателства. Докато трупате нечовешка сила и котешка гъвкавост тренирате ума си на фокус и концентрация.

ащанга йога може да практикувате в ащанга йога шала

Шри Шри Рави Шанкар обяснява:

“Качеството на нашия живот зависи от качеството на нашия ум. Външните обстоятелства са извън нашия контрол, но можем да контролираме това, което се случва вътре в нас, а когато нашият ум е в мир, ще бъдем и ние.“

Това е истинската сила на Ащанга йога. Когато вашите основни органи се масажират, циркулацията на кръвта се подобри и нивата на кислород се възстановят, вие сте се спасили от всички видове телесни заболявания и болежки. Когато придобиете контрол и върху ума си сте се спасили и от менталните и психически разстройства.

започнете вашата йога практика сега

Едномесечният курс “Въведение в Ащанга йога” започва на втори юни Запишете се тук

ВИЕ СТЕ НА ХОД

Моля ви да споделите тази статия с приятелите си. Може някой точно от това да има нужда. Благодаря 🙂

Йога в сезона на банските?

Това е – официално май месец или в превод сезонът сезона на банските. Сезонът на банските костюми може да бъде труден за нас дами… За да ви помогнем да се почувствате малко по-уверени препоръчваме това йога видео за 60 минути.

Видео: Йога в сезона на банските

Въпреки че областта на корема е зоната, за която най-често любителите на здравословния начин на живот се подлагат на всевъзможни диети и фитнес упражнения, не бива да се пренебрегва цялостното стягане на тялото. А в практикуването на йога всяка част от нас е взета под внимание – от съзнанието до всеки мускул и извивка. Ето защо ви предлагаме тези задълбочени упражнения за по-изваяно телосложение.

Йога за хармонично тяло по бански

Легнете на постелката за йога – краката са напълно изправени, а ръцете са с длани към тавана. Затворете очи и дишайте. Подгответе се ментално за упражненията. Оттърсете се от стреса, забравете за всекидневните задачи – напълно се отдайте на своята йога практика. Протегнете ръцете си напред и нагоре. Свийте колената към гърдите и ги обгърнете с ръцете си. Можете да правите леки въртеливи движения, масажирайки гръбнака си. След това заемете поза лотус. Важно е да бъдете изправени – опората и основата са ключови за правилното изпълнение.

Заемете поза кученце на четири крака. Колената са разкрачени. Бавно се повдигнете на ръце като оставите няколко сантиметра между колената и постелката за йога. Опората е върху дланите ви и върху ходилата. Постойте така.

Застанете сега отново на четири крака. Този път гръбнакът е изправен нагоре. Разтъпчете малко ходилата след предишното задание. Изправете се.

Съберете нозете си и приклекнете – дупето е назад, а рамената леко издадени напред. Бавно вдигнете ръце нагоре и вдишайте. След това издишвайки ги пуснете надолу. Ако желаете, можете да докоснете пръстите на краката си.

Върнете се обратно на четири крака. Вдигнете левия крак назад и колкото можете по-високо. Задръжте, гледайки напред. Върнете го обратно като го сгънете и насочите до гърдите. Погледенете лявото си коляно. Левия крак изпънете назад, а десния – напред. Задръжте. Повторете упражнението с друтия крак и ръка.

йога и бански

Легнете по корем плътно на постелката за йога. Можете да раздвижите пръстите си. Поставете длани на постелката за йога и се повдигнете като кобра. Коремът е плътно на земята; лактите – също.

За финал застанете на постелката за йога и приклекнете. Коленете трябва да са отворени. Дланите съберете пред вас за молитва. Лактите се намират между коленете. Стойте така и дишайте.

йога – за да изглеждате добре по бански

Възползвайте се от тези енергизиращи упражнения за по-здраво тяло, ум и дух. Скоро ще сте напълно готови за йога в сезона на банските . Namaste!

Йога тренировка за здраво тяло

Здравейте, йога почитатели!

Екипът на оналайн йога магазин Мога Йога има удоволствие да ви представи една истински тонизираща практика за едно по-здраво и по-силно тяло. Двадесетминутните упражнения са иделни за онези от вас, които са погълнати от ежедневните грижи и копнеят за своя напълно заслужен релакс. Идеите на Адриен можете да ги прилагате във всеки свободен момент, дори и в офиса, и са подходящи и за прохождощите йога ентусиасти.

ЙОГА ТРЕНИРОВКА ЗА ЗДРАВО ТЯЛО

Започнете поредицата от упражнения на четири крака. Сложете дланите плътно на постелката за йога, но не натискайте излишно китките. Не бързайте – въпреки че тази тренировка е за около 20 минути, отделете необходимото време и внимание на всяка една поза. Проверете тялото си и се подгответе ментално за една пълноценна тренировка.

Нека пръстите на краката са на една линия с глезените. Гръбнакът и главата са разположени на една равнина – представете си, че гърба ви е плота на гладка маса. Вдишайте, изправете главата си напред и повдигнете леко дупето – тази поза наподобява физиката на котка. Издишайте, наведете глава и повдигнете гръбнака. Движенията са нежни и леки.

йога и здраве

Седнете на колената си. Приведете се напред и поставете ръцете си изправени на постелката за йога пред главата. Ако ви е по-удобно, челото ви може да докосне постелката. Останете така и дишайте. Изправете се бавно на четири крака и заемете поза на куче – гръбнакът е леко повдигнат, а ръцете и краката са плътно на мата. Разтъпчете на едно място ходилата си. Леко доближете краката си към ръцете на постелката. Бавно се изправете напред – може леко да свиете колената за опора. Ръцете ви докосват тялото ви и се вдигат нагоре към тавана.

Върнете се обратно на четири крака на постелката за йога. Левият крак да остане свит в коляното и го дайте напред, а десният – да остане назад. Горната част на тялото ви е леко издадена напред. Дишайте дълбоко.

йога, за да бъдем здрави

Останете в тази поза. Вдигнете назад изправен десния си крак, а левият да остане свит на постелката за йога за опора. Изпънете напред лявата си ръка и запазете равновесие така колкото можете.

Завършете тренировката като се изправите на постелката за йога и се разкрачите. Поставете ръце пред гърдите отпред като молитва. Затворете очи и дишайте дълбоко. Усещате ли напрежение в краката?

Отворете линка по-горе, за да видите пълната тренировка с Адриен. Изпробвайте нейните съвети във всяко свободно време, когато пожелаете, за едно по-здраво тяло. Namaste!

Сутрешна йога за отслабване

Здравейте, приятели!

Екипът на Мога Йога е отново тук със страхотна бърза тренировка за отслабване. В тази двадесетминутна серия ще намерите мотивиращи упражнения зя стягане на тялото, откъсвайки се бавно от сивото си ежедневие. Тази тренировка е предназначена за ентусиасти в начално и средно ниво. Да не губим повече време!

сутрешна йога практика за отслабване

Застанете изправени на постелката за йога и съберете ходилата си. Нека пръстите на краката са на една линия. Отпуснете напълно ръце като разперите пръстите си свободно. Стегнете корема. Представете си права линия, започваща от пъпа и преминаваща пред челото ви. Бавно вдигнете ръце високо и изпънете гърба си. Не се повдигайте на пръсти! Докоснете дланите си над главата и погледнете нагоре. Спуснете ръцете надолу и се наведете към стъпалата си. Нека главата ви е отпусната.

Заемете поза на йога постелката както за лицеви опори. Нека показалците са паралелни с краищата на постелката за йога. Краката са идеално събрани. Повдигнете се на пръсти. Тежестта трябва да падне върху всяка част от ръцете ви, а не само върху китките и дланите. Не забравяйте, че ръцете са напълно изправени под рамената! Наведете се надолу и изправете напред главата и гърдите си – това е поза тип малка кобра. Поставете брадичката на постелката за йога и се повдигнете на пръстите на краката си. Вдигнете се отново с ръце като оставите колената плътно на постелката за йога. Все още сте на пръсти!

Йога сутрин – тренировка предназначена за ентусиасти

Изправете се бавно и доближете краката си до пръстите на ръцете, поставени на постелката за йога. Издишайте силно и се изправете бавно. Колената са присвити, а ръцете бавно докосват краката и се вдигат високо във въздуха.

йога за отслабване

Върнете се обратно на четири крака. Седнете на колена и поставете ръцете си изправени пред вас – може да се приведете. Бавно вдигнете ръце нагоре, а след това хванете петите си. Главата ви гледа нагоре. Стойте така! Повторете серията.

Видеото разкрива цялата последователност на упражненията в детайли. Вземете постелката за йога и бутилката с вода, облечете си нещо удобно и се присъединете към PsycheTruth!